Nors diskusija dėl pokerio prigimties tikriausiai niekada nesibaigs, jis dažniau vadinamas įgūdžių, o ne šansų žaidimu. O tai reiškia, kad gebėjimus šioje srityje galima išlavinti iki tokio lygio, kad pralaimėti bus tiesiog neįmanoma. Siekiantiems bent priartėti prie tokio lygio žmonėms prireikia daugybės metų, tačiau kas šiais laikais sunku žmogui, tas lengva kompiuteriui. Pokerį žaidžiančių kompiuterinių programų kūrėjai kasmet varžosi, kieno kūrinys sugebės geriau manipuliuoti kortų kombinacijomis.

Ateities pokerio varžovas? / Italiapokerclub
Pastaraisiais metais dominuoja trys varžovai: Albertos universiteto komanda (Kanada), Carnegie Mellon universiteto komanda (JAV) su savo čempionu Tartanian ir nepriklausomas tyrėjas Erikas Džeksonas, Cellula Robotics robotizuotų sistemų kompanijos vadovas, sukūręs programą pavadinimu Slumbot. Turnyrų metu reikia įveikti tam tikras rungtis, prieš kurias programose atliekami atitinkami, būtent tai užduočiai pritaikomi pakitimai. Eliminavimo rungtyje varžosi du kompiuteriai, kol galiausiai turintis mažiausiai žetonų pašalinamas iš tolesnio žaidimo. Norint laimėti tokias rungtis, užtenka surinkti pakankamai žetonų ir žaisti saugiai. Kitose rungtyse būtina surinkti maksimalų žetonų kiekį, taigi žaidimo strategija tampa agresyvesnė – sistemos nustatomos taip, kad ieškotų spragų ir kaip įmanoma labiau „nuskurdintų“ priešininką.
Dauguma tokių robotų-programų buvo kuriamos metų metus ir paskui dar ilgiau tobulinamos. Kompiuteriai peržaisdavo milijardus partijų, kad iš pokerio pašalintų šansų žaidimo pusę. Kadangi tokiuose turnyruose didžiausias prizas yra tiesiog garbė ir genialaus kūrėjo vardas, o ne milijonai dolerių, didžiausią azartą būtent ir kelia didžiausios pokerio problemos sprendimas – kaip elgtis su trūkstama informacija.
Žaidžiant šaškėmis ar šachmatais, informacija visada yra prieš akis. Žaidėjai ar kompiuteriai mato visą vaizdą, netgi varžovų atliekamus veiksmus ir taip gali derinti savo atsaką daugybei ėjimų į priekį. Sėkmė įsiterpia tik todėl, kad nepavyksta apdoroti visos įmanomos informacijos, todėl ir sakoma, kad netgi didmeistris kažkada galėtų pralošti beždžionei. Nors, aišku, tokio atvejo šansai menki. Tačiau kompiuteris informaciją geba apdoroti itin efektyviai. Kompiuterių mokslininkas Džonatanas Šeiferis iš Albertos universiteto yra sukūręs tobulą strategiją, pagal kurią programa niekada nepralaimi žaidžiant šaškėmis. Vien todėl, kad jos išteklių pakanka apdoroti didžiulius informacijos kiekius.

Cepheus testavimas. Programa sužaidė daugiau kaip 24 trilijonus pokerio partijų / Casino
Tačiau pokeris yra kitoks žaidimas. Čia informacija yra tik dalinė, nes varžovų kortų nuspėti neįmanoma. Visgi 2015 metais Albertos universiteto mokslininkai žurnale Science pristatė savo neįveikiamą pokerio programą, pavadintą Cepheus. Cepheus gebėjo vystyti savo įgūdžius žaisdamas po 2,000 pokerio partijų per sekundę. Laikui bėgant, programa puikiai įsisavino visas kombinacijas ir geriausiai kiekvienoje situacijoje derančias žaidimo strategijas. Cepheus algoritmas leisdavo analizuoti, kas būtų nutikę, jeigu programa būtų atlikusį kitokį ėjimą, taigi kūrinys galėdavo mokytis iš savo paties klaidų. Galiausiai jis išmoko laimėti net prieš tobulai žaidžiantį pokerio profesionalą žmogų.
Programoms įsiveržus į šaškių, šachmatų, o dabar ir pokerio pasaulį, žmogaus gebėjimai laimėti prieš kompiuterinį protą atrodo menki. Tačiau, nors informaciją jie apdoroja žymiai efektyviau, kibernetikos kūriniams prireikia nemažai laiko norint tinkamai išanalizuoti varžovų veiksmus ir perprasti jų stilių, o štai žmogus geba tai padaryti kur kas greičiau ir turėdamas labai mažą kiekį informacijos. Kompiuterių mokslininkas Maiklas Johansonas iš Albertos universiteto teigia, kad žmonės dažnai labai efektingai naudoja agresyvaus žaidimo strategiją ir taip priverčia varžovus priimti skubotus sprendimus. Toks principas diegiamas ir naujausiose programose, kurios žaidžia prieš savo varžovus iš kūno ir kraujo. Ir emocijų. Neaišku, kaip baigsis ši kibernetinio ir biologinio proto kova, tačiau abi pusės viena iš kitos tikrai turi ko pasimokyti.
KOMENTARAI