
Lošimo kontrolė / Shutterstock
Azartiniai lošimai – tai pramoga ir viena iš poilsio formų. Tačiau tai specifinė tiek savo pobūdžiu, tiek galimu poveikiu visuomenei veikla . Nepaisant to, kad ši veikla duoda pajamų valstybės biudžetui, ji turi ir kitą, žalingą pusę. Todėl ši veikla turi būti aiškiai reglamentuota, nustatyta loterijų ir azartinių lošimų veiklos reguliavimo politika, siekiama apsaugoti visuomenę nuo galimų neigiamų lošimų padarinių. Koordinuoti ir kontroliuoti loterijų ir lošimų veiklos valstybinės priežiūros politikos įgyvendinimą pavesta Finansų ministerijai.
Siekiant užtikrinti tinkamą lošimų ir didžiųjų loterijų valstybinę priežiūrą, įsteigta Priežiūros tarnyba, kuriai pavesta dalyvauti įgyvendinant valstybės politiką lošimų srityje, prižiūrėti lošimų ir didžiųjų loterijų organizavimą taip, kad būtų užtikrintas sąžiningas, skaidrus lošimų ir didžiųjų loterijų veiklos vykdymas ir lošėjų bei žaidėjų interesų apsauga.
Pastebėta, kad azartinių lošimų organizavimo vietų skaičius nuo 2011 metų išaugo 11 proc., dėl to didėja lošimų pasiūla ir prieinamumas. Tuo pačiu laikotarpiu asmenų, turinčių problemų dėl azartinių lošimų ir dėl to Priežiūros tarnybai pateikusių prašymus, skaičius išaugo beveik du kartus. Daug diskusijų sukelia esamo teisinio reglamentavimo nepakankamumas. Taip pat atkreipiamas dėmesys į nepilnamečius asmenis, kuriems nepakankamai užkertamas kelias lošti.
Lošimų priežiūros tarnyba atlieka vertinimus, nustatančius, ar rezultatyvi Lietuvoje azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizavimo valstybinė priežiūra.
Aktualaus teisinio reglamentavimo nebuvimas ir Priežiūros tarnybos veiklos trūkumai turi neigiamos įtakos vykdomai lošimų ir didžiųjų loterijų organizavimo priežiūrai. Lošimų priežiūros tarnybos veikla siekiama, kad būtų užtikrinamas skaidresnis lošimų ir didžiųjų loterijų veiklos vykdymas bei didinama lošėjų ir žaidėjų interesų apsauga.
KOMENTARAI