Rinkos ekonomikos sąlygomis reklamos svarba yra neginčytina. Kuo daugiau kalbama apie prekę, tuo daugiau galimybių, kad ją pavyks sėkmingai parduoti. Gera reklaminė kampanija ir tikslinga produkto pristatymo veikla, tikėtina, sukurs ir pridės patrauklumo bei populiarumo. Dera pridurti, kad, norint susilaukti sėkmės, reklama nebūtinai turi sukelti išskirtinai teigiamas emocijas.

Kadras iš „Paddy Power“ reklamos „Jėzus išgydo Italijos futbolą“ / Youtube
Prisimenant skandalingus reklaminius klipus, verta pažymėti Airijos lažybų bendrovę Paddy Power. Tai viena tų kompanijų, kurios iš tiesų žino, kaip suerzinti ar net įaudrinti žiūrovus. Jų reklamos už siužetus susilaukia daugiausiai kritikos. Tačiau neigiama visuomenės nuomonė beveik apie kiekvieną šios įmonės reklaminę kampaniją nė karto nesustabdė kūrėjų. Vėl ir vėl jie išleidžia įžūliausius vaizdus ir plakatus.
Vienu tokiu įžūlumo viršūnės pavyzdžiu laikomas klipas apie Jėzų Kristų. Klipą uždraudė trys didžiosios Italijos telekomunikacijos kompanijos. Pirmą kartą reklama pasirodė 2012 metais. Jos tikslas – išreklamuoti savo naujai paleistą nuotolinių lažybų tinklapį Italijoje. Siužetas suvedamas į tai, kad Jėzus antrą kartą ateiną į pasaulį. Šį kartą tam, kad išgelbėtų italų futbolą. Reklama nedviprasmiškai nurodo į 2011 metais Italijos futbolą sukrėtusius skandalus. Tais metais suimta nemažai viešųjų asmenų, kaltinamų sutartų rungtynių organizavimu.
Trisdešimties sekundžių klipas prasideda komentaru iš Paddy Power paskyros socialiniame tinkle Facebook: „Statyti už šį futbolą? Tik jei stebuklas jį išgydys!“. Ir stebuklas įvyksta. Jėzus atsiranda Italijoje, išgydo paliegusius, sužeistus ir traumuotus futbolininkus, grąžina aistruolius į žiūrovų tribūnas ir nubaudžia sutartų rungtynių organizatorius. Visa tai padaroma ne vien tik gąsdinančiu žvilgsniu, bet ir beisbolo lazda.
Italija – katalikybės širdis, ir vykdyti panašias kampanijas šioje šalyje gal ir ne pati geriausia mintis. Čia tiek į religiją, tiek į futbolą žiūrima gana jautriai. Nėmaž nepagelbėjo ir tai, kad reklamos kūrėjai airiai laikomi lygiai tokiais pat, jei ne dar labiau religingais.
KOMENTARAI