Lošimo namai turi nemažai priemonių naujų klientų pritraukimui, senųjų išlaikymui ir bendrojo savo prestižo bei stiliaus kūrimui. Šiuolaikinis menas – tai viena iš tokių priemonių. Kaip rodo didžiausių pasaulio kazino praktika, investicijos į dailininkų, skulptorių, architektų darbus ir į antikvarines vertybes visuomet atsiperka su kaupu. Pažintis su tradicinio ar šiuolaikinio meno kūriniais lankytojams visuomet yra malonus priedas. Tuo labiau, kad ir patys lošimo namai dėl to puikiai išsiskiria iš savo konkurentų.

Kazino „Luxor“ – žymus Senovės Egipto motyvais / Micello
Tuo tikslu didieji pasaulio kazino puošia savo interjerą ir išorę įvairiausiais meno kūriniais, savo erdvėse rengia menininkų kūrybines dirbtuves, organizuoja privačių kolekcijų parodas. Būna ir taip, kad lošimo namai, bendradarbiaudami su muziejais, pas save įsirengia ištisas meno galerijas.
Kai kurie kazino, kaip, pavyzdžiui, Las Vegaso Luxor, pas save rengia retenybių, turinčių gilų istorinį paveldą, parodas. Tame pačiame Luxor komplekse demonstruojama apie 250 dekoracinių elementų iš Titaniko, kurie buvo iškelti iš lainerio avarijos vietos. Be to šis kazino dar pasižymi ir savitu interjeru – jame išdėstyta daugybė eksponatų iš Egipto faraonų epochos.
Džimas Džentelmenas (Jim Gentleman), rinkodaros kompanijos SKG vyresnysis viceprezidentas, yra dirbęs su keletu klientų, kurie savo lankytojus pritraukia meno kūriniais. Vienas iš tokių bendrovės klientų – Las Vegaso kazino Aria. Šie lošimo namai turi gana reikšmingą meno kūrinių kolekciją iš unikalių pavyzdžių. Kitas SKG klientas, kazino Borgata, savo patalpose įsirengė žymaus JAV skulptoriaus Deilo Čihulio (Dale Chihuly) stiklo instaliacijas. D. Džentelmenas sako: „Kai kurie kazino meną naudoja kaip savo prekinio ženklo išskyrimo iš konkurentų priemonę. Kita vertus, ne mažiau svarbus yra ir naujų emocijų kūrimas lankytojams“.
Dar vienas tokios rinkodaros pavyzdys – kazino Cosmopolitan. Eksperto manymu, ši įstaiga yra pirmoji, suteikusi erdvę šiuolaikinio meno kūrėjams. Tai labai pažangus požiūris. Cosmopolitan filosofiją apibūdina du jų šūkiai: „Menas ir Las Vegasas – priešingybės traukia“ ir „Menas mūsų lankytojams!“. Šiuos siekius lošimo namams įgyvendinti padeda galerija P3 Studio, radusi prieglobstį trečiajame kazino aukšte. Čia lankytojai gali ne tik gyvai stebėti, kaip gimsta meno kūriniai, bet ir gyvai bendrauti su menininkais bei prisidėti prie naujų kūrinių atsiradimo.

Kazino „Cosmopolitan“ spindi prabanga / Lasvegasfreecomps
Galerija priima dailininkus, skulptorius, fotografus, dizainerius, o taip pat ir tuos kurėjus, kurių darbas peržengia tradicinius meno žanrus. Vienas iš tokių – tai Deividas Sančesas Buras (David Sanchez Burr). Jis galerijoje P3 Studio sukūrė instaliaciją Metasonic, kurią pats vadina „architektūros, struktūros, garso ir laiko jungtimi“. Instaliacijos kūrimo procese paties menininko kvietimu dalyvavo kazino lankytojai.
„Cosmopolitan interjeras – tai ne vien paveikslai ant sienų. Čia naudojamos skaitmeninės interaktyviosios technologijos, demonstruojamos šiuolaikinio meno instaliacijos. Tai gana unikalus reiškinys kazino pasaulyje. Ir dabar tai tapo firminiu Cosmopolitan ženklu“ – savo mintimis dalijosi D. Džentelmenas.
KOMENTARAI