Kaip pokerio virtuozai dirbtinį intelektą įveikė (III dalis)

Claudico komandai nepavyko sukurti algoritmo, sprendžiančio visas problemas. Jiems teko rinktis klasikinį kompromisą tarp sprendimo kokybės ir sugaišto laiko to sprendimo paieškai.

Turnyro žmonių komandos atstovai / Post-gazette

Turnyro žmonių komandos atstovai / Post-gazette

Dėl kompiuterio netobulumo dirbtinio intelekto oponentai sugebėjo sukurti savą strategiją, išnaudojančią visus Claudico žaidimo manieros neįprastumus. Pavyzdžiui, dirbtinis intelektas neskaičiavo, kad jo derinio kortų kiekis mažina tikimybę to, jog oponentas turi tokio pat stiprumo kortas. Žaidėjai tokią tikimybę skaičiavo, todėl galėjo pasakyti, kada Claudico blefuoja su silpnomis kortomis ir verčia priešininką išsimesti. Lesui ir jo kolegoms tai suteikė galimybę ignoruoti stambiausius elektroninio oponento blefo momentus nepaisant to, kad Claudico statymo dydis neatitinka jo turimos kortų kombinacijos.

Dar vienu įtrūkiu Claudico šarvuose tapo jo reakcija į priešininkų statymo dydžius. Taupydami duomenų apdorojimo resursus, dirbtinio intelekto kūrėjai apribojo jo žaidimo būdą. Vienu iš tokių apribojimu tapo statymų dydis, kurį kompiuteris galėtų priimti kaip relevantiškus duomenis. Todėl, jei Claudico neturi duomenų apie pusės banko statymą, tuomet vienoje situacijoje jis statymą gali palaikyti trimis ketvirčiais banko, o kitoje – ketvirtadaliu banko. Kitaip tariant, statymų dydį jis priima neteisingai, todėl ir reaguoja neteisingai. Šis neatitikimas dirbtiniam intelektui tapo didele problema, kuria tuojau pasinaudojo oponentai. „Bornas pradėjo naudoti pačių netikėčiausių dydžių statymus, ir tai Claudico sukėlė nemenkų sunkumų“, – sakė Lesas.

Galimybė išnaudoti tokias Claudico algoritmų spragas žmonėms atnešė pergalę. Pasibaigus paskutiniajam dalinimui, žmonių komanda turėjo sąlyginį 170 mln. dolerių išlošimą ir aplenkė dirbtinį intelektą 732713 dolerių (sąlyginį dėl to, kad turnyre nebuvo lošiama iš tikrų pinigų – red.past)

Tiesa, T. Sendholmas nelaiko to visišku Claudico pralaimėjimu, nes, vertinant žaidimo intervalais, toks rezultatas reiškia lygiąsias ar net kompiuterio pergalę. Tačiau pagal turnyro taisykles faktiškai užginčyti žmonių pergalės neįmanoma.

Kaip bebūtų, šis turnyras parodė, kaip toli pažengė dirbtinio intelekto vystymasis. Kad nugalėtų G. Kasparovą, Deep Blue kūrėjai kompiuterį tobulino aštuonerius metus ir didmeistrį įveikė per kelis bandymus. Tuo tarpu Claudico pralošė visai nedideliu skirtumu ir tik dėl to, kad žmonės sugebėjo išnaudoti mašinos algoritmo ribotumą. Žmonės improvizavo su savo strategijomis – Claudico šito padaryti kol kas nesugeba. Be jokios abejonės, jau netrukus programuotojai sukurs kur kas tobulesnį algoritmą, leidžiantį kompiuteriui mokytis ir apdoroti daugiau duomenų. Žmonių pergalei nebeliks jokių galimybių. Gerai tiek, kad tik pokeryje.

Taip pat skaitykite:

Dirbtinis intelektas išbandytas…pokeryje

Kaip pokerio virtuozai dirbtinį intelektą įveikė (I dalis)

Kaip pokerio virtuozai dirbtinį intelektą įveikė (II dalis)

Prisijungti su Facebook

TOLIAU SKAITYKITE

Virtualus pasaulis

Internetinių lošimų verslas kinta nuolatos. Tačiau artimiausi metai žada visą industriją sudrebinsiančių poslinkių. Mokslinė fantastika jau senokai kai kuriose srityse tapo kasdienybe. Virtualiosios tikrovės (angl. Virtual reality, VR) technologija sukurta, o jos tobulinimas tėra trumpos laiko perspektyvos klausimas. Ekspertai vertina, kad jau 2018 m. šios technologijos rinka bus verta 4 mlrd. eurų. VR įrenginius gaminančios kompanijos Oculus Rift ir Samsung trina rankomis ir leidžia į rinką pirmuosius milijonus vienetų savo produkcijos tikėdami, jog patenkins pirminį virtualios tikrovės ištroškusių klientų poreikį. Tie pirmieji turėtų tapti sniego gniūžtimi, sukelsiančia visa šluojančią laviną. Tai ekonominės prognozės, tačiau kol kas mus domina, kaip ši…

|Komentuoti...
Žmogus - roboto kūrėjas / Crazzflies
Fortūnos ratas

Panašu, kad pasaulis suka eilinės ekonominės revoliucijos link. Revoliucijos, kurioje iškils nauja protingų mašinų darbo jėga. Ir tenenuskamba tai kaip mokslinės fantastikos utopija. Ir tai tikrai nebus mašinų sukilimas, vėlgi iš tos pačios mokslinės fantastikos. Pereitų metų lapkritį Makao visuomenei buvo pristatytas robotas Min, kurio užduotis – dalinti kortas pokerio žaidime. Min ir jos „gauja“ ilgainiui turėtų pakeisti dalį brangiai kainuojančių kazino darbuotojų – krupjė. Visuomenė paplojo, profesinės sąjungos sukluso ir trumpam užgniaužė kvapą, o po to viskas lyg ir aptilo. Tačiau visai neseniai Makao pasiekė dar viena technikos stebuklų demonstracija. Čia Deivindas Šmitas (David Schmidt) iš kompanijos Lamson Macau…

|
Komentuoti...
Speciali įranga padeda perkelti net pastatus / Bostonglobe
Azarto klubas

Koks esminis skirtumas tarp besimeldžiančiųjų kazino ir bažnyčioje? Kazino žmonės meldžiasi daug nuoširdžiau. Juokas juokais, bet gal panašaus požiūrio laikosi lošimų gigantas MGM, nusprendęs istorinę Springfyldo (Masačiusetsas, JAV) bažnyčią pakeisti beveik milijardo dolerių vertės kazino kompleksu. Napoleonas Bonapartas, norėjęs ant delno iš Lietuvos išsinešti Šventos Onos bažnyčią, užpavydėtų iki pajuodavimo – Springfyldo maldos namai bus ne griaunami, o tiesiog perkeliami į saugesnę vietą. Skamba kaip ištrauka iš dar vienos nuotaikingos „Simpsonų“ serijos, tačiau tai tikrai nėra animacinio filmuko kūrėjų fantazija. Pirmoji spiritualistų bažnyčia pajudės iš savo dabartinės vietos maždaug per 220 metrų ir stovės greta 14 akrų užimsiančio MGM azartinių…

|
Komentuoti...
Tikimasi, kad nauja sistema padės sumažinti probleminių lošėjų skaičių / Kenstonical
Saugus lošimas

Jeigu neveikia vidiniai saiko mechanizmai, smagus vakaras lošimo namuose gali baigtis ir greitai, ir liūdnai. Besivaikydami sėkmės, lošėjai nevengia pulti į kraštutinumus ir žaisti iki paskutinio cento, tikėdamiesi, kad kita korta ar ruletės sukimas leis atsigriebti už bet kokius praradimus. Nevaldoma aistra greitai gali virsti priklausomybe, bet čia žmonėms į pagalba ateina naujausios technologijos, kurios praneš, kad būtų pats metas važiuoti namo. Masačiusetso (JAV) lošimų priežiūros tarnyba kovoje prieš šią priklausomybę ketina pasitelkti visiškai naują ir dar niekur neišbandytą sistemą. „Play My Way“ (liet. „žaidžiu pagal save“) sistema leis lošimo automatams perspėti žaidėjus apie pernelyg drastiškus jų veiksmus. Pirmiausia, vos…

|
Komentuoti...
Pokerio kompiuteris / Pokerdiscover
Virtualus pasaulis

Nors diskusija dėl pokerio prigimties tikriausiai niekada nesibaigs, jis dažniau vadinamas įgūdžių, o ne šansų žaidimu. O tai reiškia, kad gebėjimus šioje srityje galima išlavinti iki tokio lygio, kad pralaimėti bus tiesiog neįmanoma. Siekiantiems bent priartėti prie tokio lygio žmonėms prireikia daugybės metų, tačiau kas šiais laikais sunku žmogui, tas lengva kompiuteriui. Pokerį žaidžiančių kompiuterinių programų kūrėjai kasmet varžosi, kieno kūrinys sugebės geriau manipuliuoti kortų kombinacijomis. Pastaraisiais metais dominuoja trys varžovai: Albertos universiteto komanda (Kanada), Carnegie Mellon universiteto komanda (JAV) su savo čempionu Tartanian ir nepriklausomas tyrėjas Erikas Džeksonas, Cellula Robotics robotizuotų sistemų kompanijos vadovas, sukūręs programą pavadinimu Slumbot. Turnyrų…

|Komentuoti...
Keitas Taftas / Gamblers007
Saugus lošimas

Keitas Taftas (Keith Taft) buvo tikras įrankių ir technologijų meistras, genijus, trisdešimt metų kūręs ir tobulinęs įvairiausius prietaisus ir maustęs JAV lošimo namus. Su kazino kompiuteriais Taftas pradėjo dirbti septintąjį dešimtmetį. Šiandien priimta manyti, kad jis pirmasis sukūrė kompiuterį, galintį tiksliai užfiksuoti ir realiu laiku perduoti vaizdą. Dabar tokie mikrokompiuteriai naudojami kazino apsaugos kamerose, kurių dėka buvo išaiškinta šimtai apgaulių. Vienų savo atostogų Bahamose metu K. Taftas labai susidomėjo Edvardo O. Torpo (Edward O. Thorp) žymiuoju veikalu apie kortų skaičiavimą. Susidomėjimas veikiai peraugo į maniją. Tačiau skaičiuodamas kortas Taftas nesugebėjo pasiekti bent kiek įspūdingesnių rezultatų. Todėl savo dėmesį genialusis technikas…

|Komentuoti...
Virtualus kazino / Strategy-minnim
Virtualus pasaulis

Nepaisant kazino, kaip išskirtines pramogas siūlančios įstaigos, įvaizdžio, ne visiems mintis kelias valandas įstrigti vienoje vietoje atrodo patraukli. Tai ypač taikoma jaunajai, į technologinius pasiekimus ir itin greitą gyvenimo būdą orientuotai kartai, kuriai vienas iš esminių bet kokios pramogos komponentų yra būtent laisvė pasiekti ją nuotoliniu būdu, naudojantis internetinį ryšį turinčiais prietaisais. Tyrimų duomenimis, asmenims nuo 18 iki 34 metų lošimų automatai kelia nuobodulį ir jie mieliau leistų laiką sėdėdami klube, nei prie kazino stalo. Pasak skaitmeninės statistikos firmos comScore, šios amžiaus grupės atstovai per mėnesį vidutiniškai 26 valandas praleidžia naudodamiesi socialinėmis mobiliosiomis programėlėmis. Tai sudaro palankias naujos rinkos sąlygas,…

|
Komentuoti...
Daglas Polkas prieš kompiuterį Claudico / Post-gazette
Azarto klubas

Dirbtinio intelekto tyrėjai pokerį laiko pačiu rimčiausiu DI galimybių testu. Skirtingai negu šachmatuose, pokerio žaidėjas neturi visos informacijos, t.y. jis nežino, kokios kortos pas jo priešininką. Algoritmas, galintis sukurti optimalią strategiją, neturint visos informacijos, galėtų būti puikiai taikomas kibernetiniame saugume, medicinoje, karinėje gynyboje ir kt.

|Komentuoti...
Kazino žetonas - plokštelė / Spinettisgaming
Kazino akademija

Piniginiai žetonai (angl. Cash, Value Chips) – tai pinigų atitikmuo bet kokiuose lošimo namuose. Jie naudojami darant statymus žaidimuose. Tai 39 milimetrų skersmens, 3 milimetrų storio ir 8,5 – 14 gramų svorio dažniausiai plastikinis skrituliukas. Ant kiekvieno tokio žetono yra pažymima ir jo vertė. Piniginiai žetonai gaminami iš aukštos kokybės plastiko arba patvarios keramikos. Ypatingas dėmesys žetono gamyboje skiriamas jo paviršiui. Jis turi būti taip nugludintas, kad krupjė su jais būtų patogu dirbti. Šiuolaikiniai žetonai kazino ištarnauja nuo 5 iki 10 metų, o deramai juos prižiūrint – dar ilgiau.

|Komentuoti...
Programavimas / Nitrd
Virtualus pasaulis

Programinė įranga yra gero internetinio kazino pagrindas. Šiuo metu rinkoje karaliauja du pagrindiniai programinės įrangos tiekėjai. Kompanijos Net Entertainment (NetEnt) ir BetSoft ne kartą pelnė Tarptautinių lošimų apdovanojimų (angl. International Gaming Awards, IGA) prizus. Stipri NetEnt partnerystė su kino industrijos atstovais – 20th Century Fox, Universal Studios ir South Park Studios – atnešė naudos visam internetinių lošimų pasauliui, kadangi vis daugiau žmonių susipažįsta su internetiniais kazino. NetEnt 2014 m. sukūrė daug sėkmingų žaidimų. Tarp jų tokie pavadinimai kaip South Park, Scarface, Creatures from the Black Lagoon ir Aliens.

|Komentuoti...
Blackjack stalas / Casinojournal
Fortūnos ratas

Pokyčiai ir naujovės – neatsiejama bet kurios gyvenimo srities dalis. Plačiai žinomas paradoksas, kad pats stabiliausias gyvenimo reiškinys yra pokyčiai. Verslo pasaulyje, laisvojoje ekonomikoje, moksle ar bet kurioje kitoje žmogaus veiklos srityje pokyčiai ir inovacijos yra būtina išlikimo sąlyga. Pats stambiausias pokytis lošimų pasaulyje, neabejotina, buvo jų legalizavimas. Nors tai įvyko ir ne globaliu mastu (daugelyje valstybių azartiniai lošimai vis dar sėkmingai draudžiami ir persekiojami) tai yra rimtas žmonijos žingsnis į mentaliteto pasikeitimą.

|
Komentuoti...
"SlotsMillion" virtualus kazino / Casino-sonalia.com
Virtualus pasaulis

Kasdien naujųjų technologijų vystymasis paveikia vis daugiau kitų sričių. Jau praėjo nemažai laiko po to, kai 3D technologijos įėjo į filmų pasaulį, ir buvo tik dienų klausimas, kada tai sukels kitų tipų inovacijas įvairiuose laukuose. Ir štai dabar, 2015 m., visi internetinių žaidimų mėgėjai gali džiaugtis, nes atsirado neįtikėtinas virtualus 3D kazino. Tokiu būdu žaidėjai turės galimybę lošti populiariausius lošimų automatų žaidimus jausdamiesi tarsi būdami realiame kazino.

|
Komentuoti...
Moderni ruletė / Abbiati
Azarto klubas

Kazino įrangos gamybos kompanija iš Italijos „Abbiati Casino Equipment“ pirmauja pažangių technologijų diegimo srityje. Neseniai ši bendrovė pristatė ruletės stalą su lazeriniais jutikliais. Tai pažangi skaitmeninė lazerinio stebėjimo sistema, pritaikyta klasikinei ruletei ir perkelianti patį lošimą į kitą lygmenį. Svarbiausias šio patobulinimo tikslas – suteikti galimybę realiu laiku nustatyti ir stebėti (tiek atskiram stalui, tiek visame jų tinkle) ant kokio skaičiaus sustoja rutuliukas ir ar tinkamai funkcionuoja ruletės mechanizmas.

|
Komentuoti...
Las Vegasas / Shutterstock
Saugus lošimas

Norėdami atpažinti ir sustabdyti kortų ryklius – taip žargoniškai vadinami kortų sukčiai – kazino išleidžia milijonus. Priklausomai nuo kazino dydžio, jame gali būti šimtai kamerų, stebinčių kiekvieną lankytojų, krupjė ir kitų darbuotojų žingsnį. Nėra nė lopelio, kurio nefiksuotų kamera. Taip pat nėra netikrų kamerų. Vaizdus budriai stebi profesionalai ir ekspertai, kuriems bet koks menkiausias neatitikimas yra įtartinas, o bet koks įtarimas – tuojau pat tikrinamas.

|Komentuoti...
Kazino kamera / Pokercheats
Saugus lošimas

Vaizdo stebėjimo sistemos lošimo namuose, o ir apskritai pasaulyje, kokybiniu požiūriu labai stipriai pasikeitė. Nors kinas ir televizija kazino verslą pristato kaip tviskėti tviskantį nuo moderniųjų stebėjimo technologijų, tikrovė yra kur kas proziškesnė ir kasdieniškesnė. Lošimų industrija tik dabar pasivijo romantiškąjį Holivudo kuriamą įvaizdį. Deividas Švarcas (David Schwartz), Lošimų tyrimo centro Nevados (JAV)  universitete direktorius sako, kad kazino apsaugos ir stebėtojų darbas gali būti bukinančiai nuobodus. „Įsivaizduokite, jog aštuonias valandas per dieną žiūrite prastą televizijos programą. Ir be garso. Menkas linksmumas žiūrėti, kaip kažkas skaičiuoja pinigus, rūšiuoja pinigus, keičia pinigus ir žetonus. Ir visa tai sulėtintai.“

|Komentuoti...
„Ortiz Gaming“ parodoje „Global Gaming Expo“ / Ortizgaming.com
Azarto klubas

2015 m. rugsėjo 29-spalio 1 d. Las Vegase (JAV) vyko didžiulė žaidimų paroda „Global Gaming Expo 2015“, kitaip vadinama „G2E“. Globalus populiariojo bingo lyderis „Ortiz Gaming“ šioje parodoje pristatė gausų šiuolaikinių produktų asortimentą, su kuriais kompanija įėjo į naują žaidimų erą. Tokiu būdu jie dar kartą patvirtino savo dominavimą tiek Šiaurės Amerikos žaidimų rinkoje, tiek visame pasaulyje. „Ortiz Gaming“ renginyje atskleidė skirtingus produktus tam, kad patenkintų įvairių pramonės sričių norus. Tarptautinė bendrovė pristatė naujus gaminius ir fiziniams kazino, ir internetinėms azartinių žaidimų svetainėms. Pavyzdžiui, jaudinančius žaidimus „Rimba Bingo“ ir „Oasis Bingo“, kurie leidžia žaidėjui vienu metu lošti iki 18 kortelių….

|
Komentuoti...
Skaitmeninė akis / Shutterstock
Saugus lošimas

Žmogui būdingas noras žinoti truputį daugiau nei pašnekovas nori parodyti. Antai kazino lankytojai žino tam tikras paslaptis, pavyzdžiui, į ką atkreipti dėmesį, norint teisingai įvertinti savo varžovą ir kaip reikia elgtis, kad neišsiduotum sėkmės atveju. Pavyzdžiui, lošiant kortomis, visuomet nusiimami akiniai, kad priešininkai nepamatytų turimų kortų atspindžio. Fizionomika – tai ištisas mokslas (nors šiuo metu ji neatitinka mokslo apibrėžimui taikomų kriterijų), tiriantis žmogaus charakterį ir asmenybę remiantis išoriniais jo bruožais – o pirmiausia veidu. Užsiimantys tokia charakterių analize vadinami fizionomikais. Tačiau, nesant susiformavusios mokslinės tradicijos, fizionomika gali būti geriausiu atveju apibrėžta kaip ypatingas gebėjimas. Ir šis gebėjimas labai pravartus kazino…

|
Komentuoti...
Radijo dažnių identifikatorius: dar viena kazino apsaugos naujovė
Saugus lošimas

2011 m. rugpjūčio 23 d. amerikietis Antonis Karleo (Anthony Carleo) sėdo už grotų dvidešimt septyneriems metams už Bellagio ir Suncoast (Las Vegas, JAV) kazino apiplėšimus. A. Karleo nusikaltimas – gana paprastas. Apsirengė juodai, ant galvos užsimovė motociklininko šalmą, įžengė į Bellagio, pasuko prie kauliukų stalų, grasindamas aplinkiniams ginklu pagriebė daugiau nei 1,5 mln. dolerių (1,33 mln. eurų) vertės žetonų, išbėgo iš kazino, sėdo ant motociklo ir išvažiavo.

|
Komentuoti...