Elektronikos inžinierius Erikas Mejerhoferis (Eric Maierhoffer) 2010 metais kartu su keletu partnerių įkūrė bendrovę Gamblit Gaming LLC. Rinkos analizės metu jie tyrinėjo tokius žaidimus kaip Call of Duty, Angry Birds, Madden Football ir kt. Jie suprato, kad šiuos žaidimus galima pritaikyti kazino. Sunkumų sukėlė sukūrimas tokios lažybų sistemos, kuri atlygintų už įgūdžius, o sykiu leistų lošimo įstaigai ir toliau nustatyti laimėjimo tikimybę.

Kompanijos „Gamblit“ komanda / Gamiker
Pavyzdžiui, Gamblit žaidime Smoothie Blast žaidėjas savo įgūdžių ir individualių veiksmų dėka padidina savo laimėjimo šansus. Kitame variante išlieka atsitiktinumo momentas, tačiau žaidėjas gali rinkti taškus, kuriuos vėliau galima paversti pinigais arba kitokiais prizais.
Tačiau lošimo industrijoje ir kazino versle tokio lygmens pokyčiai vyksta vėžlio žingsniu. Šitą puikiai žino ir E. Mejerhoferis. Iki Gamblit įkūrimo jis dirbo bendrovėje, kuri gamino bilietų sistemą, pakeitusią žetonus lošimo automatuose. Kazino nuogąstavo, kad jų klientams bus nepriimtina, kuomet vietoj jau įprasto monetų lietaus po laimėjimo, ekrane temirguliuos skaičiai. Todėl bilietų sistemos įvedimas lošimo įstaigose dėl neryžtingumo užtruko kone dešimtmetį.
Įgūdžių pagrindu veikiantys azartiniai žaidimai ir lošimo automatai gali susidurti su tokia pat ryžto stoka. Kaip vieną iš problemų rinkos ekspertai išskiria žaidimo tempą. Lošimo automatų žaidėjai daro statymus vidutiniškai kas penkias sekundes. Tuo tarpu įgūdžių žaidimuose, tokiuose kaip Smoothie Blast, tarpai tarp statymų gali išsitęsti nuo 20 sekundžių iki minutės. Gali pasirodyti, kad tai yra kur kas mažiau pelninga, negu žaidimas tradiciniais lošimo automatais.

Kompanijos „Gamblit“ kūrybinės dirbtuvės / Catalystpdg
Kita problema – o kurgi padėti senuosius aparatus? Rinkos analitikų skaičiavimais, dabar pajamų dalis iš lošimo automatų sudaro 77 proc. viso komercinio kazino pelno.
Kaip tik įgūdžių žaidimai turi absoliutų potencialą pritraukti naujus klientus. O ypač – tą išsvajotąją „tūkstantmečio kartą“. Tačiau iškyla ir trečioji problema: turint mintyje jaunimo pomėgių kaitos dinamiškumą, visiškai neaišku, kiek ilgai jie liks lojalūs naujiesiems žaidimams?
Savo susirūpinimą dėl lošimo automatų, pagrįstų įgūdžiais išreiškė ir atsakingo lošimo ekspertai. Tiesa, jie visuomet sureaguoja į bet kokią azartinių žaidimų rinkodaros naujovę, skelbdami, jog būtent tai gali būti naujo ludomanijos protrūkio priežastis. Šiuo atveju jiems užkliuvo taškų kaupimo sistema, kuri neva sudarantį įspūdį, jog žaidėjas savo įgūdžiais lemia rezultatus. Tokia nuostata esanti pavojinga tiek nuo lošimų priklausomybės kenčiančiam asmeniui, tiek ir potencialiesiems ludomanams.
Tuo tarpu Gamblit kūrybinėse dirbtuvėse toliau verda darbai ir vyksta pasiruošimai lošimo įstaigoms pristatyti naujos kartos žaidimus. Kokios dramos lauks naujosios kartos aparatų, parodys laikas. O kol kas azartiniai žaidimai lėtai, bet užtikrintai žengia į kitą egzistencinį etapą.
KOMENTARAI